جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ شهریور ۱۱, شنبه

محمد مرسی، زیر پوست سیاست!


در روزهای اخیر بسیاری از مردم و حتا کنشگران سیاسی و فعالین حقوق بشر ارزیابی‌ها و نتیجه گیری هایئ از نشست بین المللی روسای کشورهای عدم تعهد در تهران داشتند که عجولانه، یکطرفه و گاه ستایش آمیز صورت گرفت! در شرایطی که روشن بود؛ برگزاری و شرکت در این کنفرانس، بر آیندی جز سر پوش گذاردن بر اقدامات تبهکارانه حکومت اسلامی و نیز اعتبار بخشیدن به آن، در پی‌ ندارد...! 

محمد مرسی، رئیس جمهور مصر به خاطر سخنرانی اش، به یک ناجی مبدل گشت. اما این قهرمانِ پوشالی به نوبه خود با حضور در تهران، همچنین گفته ها و ناگفته هایش، متاسفانه به رژیم خودکامه مذهبی اسلامی پایداری و رسمیت بیشتری عطا کرد. 

نخست، محمد مرسی از انقلاب مردم مصر برای سقوط سلطنت سخن گفت، ولی هرگز اشاره نکرد که مصر تنها به یک ریفرم و تغییراتی برای اداره بهتر جامعه نیازمند بود، نه یک انقلاب، آن هم انقلابی که در رأس آن اسلامگرایان باشند، و از آغاز، دغدغه بسیاری، برای الزام دستورات اسلامی و ترویج خرافات مذهبی بوده که غالبا بر علیه آزادی و برابری میان زنان و مردان منتهی‌ میگردد. مرسی در عین حال تمام خدمات انور سادات و حسنی مبارک در جهت رفاه مردم مصر را نادیده گرفت و هیچ نامی از آن ها به زبان نیاورد. 

از سوی دیگر، در حالی که برای بسیاری از مردم دنیا روشن است؛ سرآغاز انقلاب های اخیر در جهان، مبارزات حق جویانه مردم ایران در سال ۱۳۸۸ بوده، اما محمد مرسی، کوچکترین اشاره ای به این امر نکرد. 

وی گفت: رژیم سوریه با کشتار مردمش، دیگر مشروعیتش را از دست داده، ولی هرگز ابراز نداشت که حکومت اسلامی بیش از ۳۰ سال است که به خاطرکشتار ده ها هزار تن از مردم آگاه، نقض گسترده حقوق بشر در ایران، طراحی و اجرای عملیات های وسیع تروریستی در جهان، دخالت های نظامی و تحریک برای آغاز جنگ...، هیچ گونه مشروعیتی ندارد! ضمن آنکه در حال حاضر نیز حاکمین ایران، در حمایت از اقدامات بشار اسد در کشتار سوری ها نقش عمده ای را ایفا می کنند.  

و چه نیک بود اگر محمد مرسی حداقل در اولین سخنرانی بین المللی خود، به جای در آغوش گرفتن و فشردن دستان خون آلود جنایتکاران قرن، به احترام صدها زندانی سیاسی و عقیدتی و خون های ریخته شده جوانان آزادی خواه ایرانی که بدون تردید به آنچه که امروز او پیروزی و افتخار مردمش می نامد، بی اثر نبوده اند، ضمن به چالش کشیدن اقتدارگرایان اسلامی، دست کم مقامات حاضر در کنفرانس را به اندکی‌ فکر وا می داشت. 

چنین انتظاری از بان کی‌ مون دبیر کّل سازمان ملل در شکل قویتری وجود داشت. به هر روی حضور نا کار آمد ایشان، تنها به غرور جانیانی که تا گردن در خون مردم غوطه ور هستند، افزود! 

این در حالیست که سقوط رژیم مستبد اسلامی و رهایی مردم ایران، کلید حل بسیاری از مناقشات در منطقه و برون رفت بحران و هرگونه احتمال جنگ خواهد بود.


کاسپین ماکان
شهریور ۹۱







سخنرانی بدون سانسور محمد مرسی:

http://www.youtube.com/watch?v=V733D2XhrXk

هیچ نظری موجود نیست: